Zoetermeernaarjinotega2012.reismee.nl

dag 6 natuur reservaat el Diablo

Vandaag zijn we om 5 uur opgestaan, we gingen ons klaarmaken en vertrokken naar de bus. Toen we bij de bus aankwamen moesten we een uur rijden op weg naar het natuurreservaat el Diablo. Daar kwamen we aan en moesten een uur lopen naar een huisje waar we ontbijt kregen. Het ontbijt bestond uit gallo pinto met een gebakken ei en gebakken banaan, toen we klaar waren kregen we een lekkere zoete limoen.

Daarna gingen we naar een hutje waar de gids op ons zat te wachten. De reisgids vertelden ons de geschiedenis van het natuurreservaat. Daarna nam hij ons mee de jungle (het natuurreservaat) in. Ze vertelden ons dat het in totaal 2 uur zou duren maar het duurde in totaal 3,5 uur.

Aan het begin liepen we nog op een normaal pad maar hoe verder we de jungle in gingen hoe minder goed het pad werd. Eerst was het pad namenlijk droge modder maar doordat het steeds dichter begroeid werd kwam er dus minder zon op het pad waardoor het nat en glad werd en veel mensen een aantal keer zijn gevallen. Het was echt super mooi maar ook vermoeiend want we liepen op hele steile paden omhoog en daarna weer omlaag. Op weg terug naar het hutje van de reisgids kwamen we een sinasappelboom tegen en gingen we sinasappels plukken om daarna te pellen en lekker op te eten ( ik heb nog nooit zo'n lekkere sinasappel gegeten!).

Toen we bij het hutje aankwamen gingen we nog even na praten en toen weer op weg naar het huisje van de mensen waar we bij gegeten hebben. We kregen weer eten: kippensoep met rijst, een stuk kip en groenten. We hebben daar in totaal 3 kwartier gezeten en in die tijd kwam er een jongen met een paard en hebben we om de beurt even gereden.

Na het wachten gingen we weer naar de bus en toen we aankwamen in Jinotega gingen we nog even langs de supermarkt om 4 liter water te halen voor in Mancotal (want daar gaan we morgen heen). toen we aankwamen in La Cuculmeca gingen we even omkleden en toen begon ik aan dit verhaal, want we gaan zo alweer lekker pannenkoeken eten!

Laughing

Liefs Sylvana & Floor

Adri

Weer een leuk verhaal, en jullie gaan onvermoeibaar door met z'n allen. Met zoveel training is de vierdaagse van Nijmegen volgend jaar een eitje!

Groeten en nog veel plezier bij je gastgezin.
Papa

Margreet ( tante uit den haag)

Hoi floor, goed om te zien dat jullie het naar je zin hebben. Wat hebben jullie al een hoop gezien en meegemaakt. En wat er nog gaat komen. Lekker genieten en nog veel plezier. Dikke kus

Opa en Oma Romijn van Chloé,

Wat een heerlijke reisverhalen hebben jullie geschreven.
Sylvana en Floor jullie zijn echte journalisten.
Maar wat een belevenissen allemaal.
Chloé ben je vandaag in je gast gezin aangekomen?
Wat een leuke foto met de hele groep.
Voor allemaal een dikke kus van ons.
Opa en Oma.

Henck

Het is stil nu....

Marion

Heel stil!

Opa van Sylvana

Het is stil aan de overkant. Even stiekem kijken bij ze maar helaas dat zit er niet in. Jammer. Maar als jullie dit lezen weet je dat we enorm veel aan jullie dachten. Morgen als jullie terug zijn horen we alle verhalen wel.
Ben benieuwd
Groetjes Opa en Oma

Astrid (Chloé)

Lieve Chloé , ik weet dat je deze dagen niet kan reageren maar hoop dat je dit bericht morgen nog ziet voor de video conferentie die in het CKC wordt gehouden. Ik kan er morgenavond helaas niet naar toe , heb al een tijdje een andere afspraak staan voor die avond die ik niet kan afzeggen. Ik ben in gedachten tussen 22-22.30 bij je en hoop snel weer iets via de site te vernemen . Liefs en een dikke knuffel mamma