Zoetermeernaarjinotega2012.reismee.nl

Jinotega dag 5

Ja, ja. De 5e dag is alweer bijna voorbij...

Vanochtend moesten we heel vroeg op. (Wel half 5 s'ochtends?!

Surprised

Het ontbijt vond plaats om half 6. Om 6 uur maakten wij een prachtige wandeling naar het kruis boven op een berg van wel 840 treden en 1400 meter hoog. Ziek , zwak en misselijk aangekomen boven op de top toch wel hele mooie foto's en filmpjes kunnen schieten. Over schieten gesproken, er zat een man op een berg naast ons met een gigantisch geweer op zijn schoot. Hij paste dus op onze spullen zodat anderen ze niet zouden stelen. Gelukkig is er niks gebeurd en bleef iedereen ongedeerd (zie foto's).

Nadat we weer naar beneden waren gelopen, zijn we nog even snel langs een supermercado gelopen. (Supermarkt... zo super was hij niet, maar ja.) Water gekocht, nog wat snoepjes en weer verder terug lopen naar La Cuculmeca voor de kennismaking met de jongeren uit Mancotal waar wij de komende woensdag tot en met zaterdag blijven logeren. Omdat wij daarheen gaan leek het ons leuk om de mensen te leren kennen. Want je blijft daar wel een paar dagen, en als je elkaar niet goed kent, word het een beetje ongemakkelijk.

Het was nog geen half 11 of de jongeren waren alweer aangekomen in La Cuculmeca. Even voorstellen, beetje gek doen en daarna serieus even luisteren naar een presentatie. Moeite om onze ogen open te houden maar het is gelukkig ongeveer wel een beetje soort van uiteindelijk wel eigenlijk gelukt.

Ook hebben wij nog een kinderdagverblijf blij gemaakt met heel veel geld(van de Prinses Margriet school)We hebben daar even rondgekeken en daarna zijn wij wat gaan drinken in een cafe.

Toen brak het avondeten alweer aan. Natuurlijk dacht ik dat we weer Gallo Pinto gingen eten. Op een gegeven moment rook ik pannenkoeken, maar dat leek mij hoogst onwaarschijnlijk. Er werd geroepen dat we konden eten, en ja hoor. PANNENKOEKEN! Heerlijk! Eindelijk een keer iets waar je geen darm problemen van krijgt. Ze smaakten godzijdank niet naar die vieze smaakloze tortilla's dus we hebben eindelijk een beetje normaal gegeten.

Na het eten hebben wat mensen zich opgefrist en een beetje uitgerust en de meesten lagen al in bed. Het is nu ongeveer half 10 en we gaan allemaal slapen.

Morgen komt er weer een heel ander leuk avonturen verhaal van iemand anders!

Adios, en slaaplekker!

Floor Swartjes.

Herman Kappetijn (vader van Chloe)

Leuk verhaal Floor, lekker fris geschreven na een hele leuke, afwisselende, lange, vermoeiende dag, ik heb ervan genoten, dankjewel!

anita(moeder van Donny)

Wat een lange dag weer, vol inspiratie, geweldig hoor!
Spannend de 4 logeer dagen breken aan, ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren Don,
Dikke X mama

Laila

Hoi lieve Floor!!!
Wat heb je de belevenissen van de 5e dag leuk omschreven.. ik zie het helemaal voor me..ik ruik zelfs de pannenkoeken!! Heerlijk..veel plezier morgen.. we denken constant aan je! we zijn in gedachten bij je, onthoud dat goed!!
kussen en knuffels van een zeer trotse mama.
Houd van je xxxx Maarrrrrr nu eerst even lekker slapen..

Joop van den Breul (opa van Donny)

Ik vind de verhalen en de foto's verschrikkelijk leuk, het is heel wat anders als een schoolreisje naar de bedriegertjes of zo, jullie zullen er best wel van genieten.

Adri

Hahaha, wat een kwebbel!
Heel leuk geschreven.
En je brengt me op een idee met je pannenkoeken.
Ga je broer blij maken!
Alvast heel veel succes wo t/m za bij je gastgezin, kan ik het niet meer vergeten. Ennuh, 'smakeloos' eten is beter dan niets te eten, tenzij je er ziek van wordt natuurlijk. Maar in dat paradijsje waar jullie nu zijn, lijkt me dat uitgesloten . . .

Ha3ta mañana