Zoetermeernaarjinotega2012.reismee.nl

Dag 4 San Rafael del Norte

Het is al de 4e dag en het is super gezellig met iedereen. De woorden Spaans die we kennen gooien we een beetje door elkaar. Maar wat we wel onthouden zijn: Guapa en Guapo (dit betekent: mooi)

Sinterklaas is in het land zoals jullie weten en om de traditie voort te zetten hebben wij natuurlijk onze schoen gezet. Donny had een brief aan sinterklaas geschreven waarin hij duidelijk maakte dat hij een gebroken beige eenhoorn wilde maar sinterklaas las het verkeerd en begreep dat er stond een helm.

We gingen vandaag naar San Rafael del Norte. We moesten om 5 uur opstaan en als ontbijt kregen we toastjes met suiker. We liepen door het dorp naar de bus om zeven uur zaten we in de bus. Wat een leuke bus was dat en de bus chauffeur herkende ons nog aan het eind van de dag toen we een drankje deden in het dorp. Aangekomen in San Rafael del Norte gingen we wat drinken in een restaurantje.Door naar de Kathedraal waar de priester P. Odorico D' Andrea zijn levensverhaal werd afgebeeld door muurschilderingen die gemaakt zijn door italianen, hij zelf kwam namelijk uit italie. In de kathedraal was een mis bezig waar gezongen werd op het liedje die wij kenden 'lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus', Buiten gingen we het beeld van P. Odorico D' Andrea bekijken.

Met de bus reden we door naar de canopy tour waar we met een kabelbaan door de bomen vlogen (zie foto's). er waren 8 kabels 12 platforms 2 touw bruggen door de bomen heen, het was echt super gaaf! als je naar beneden keek zag je een prachtig uitzicht. mevrouw mons ging gezellig met een nicaraguaan van een kabel af door de bananen bomen heen. als je niet vroeg genoeg met je handschoen remde maakte je een 'tree hug' dat Chloe verzon en Sam bijna deed omdat hij dacht dat hij moest sturen met zijn gewicht waar door hij aleen maar rondjes ging draaien en dat vond ik (Chloe) heel erg komisch.

Terug van weg geweest waren we weer in het stadje waar we eventjes wat gingen eten en drinken.

Donny is echt de Paul Turner van de groep. Ook nu weer houdt hij mij van mijn werk af, omdat hij Paul, Mrs milkshake en indiana jones (met zijn hoed) nadoet.

Toen gingen we door naar de tepayak kathedraal waar voor we eerst een enorme berg op moesten lopen, eenmaal boven was iedereen moe van het lopen. Na eventjes uit te rusten gingen we naar binnen waar het graf van P. Odorico D' Andrea te zien was. hij moet nog heilig verklaard worden door de paus maar eerst wordt hij nog zalig verklaard. we werden daar nog rondgeleid door een man die een heel klein museum had van spullen van P. Odorico D' Andrea, na het bekijken van de spullen zijn we naar beneden gelopen en weer de bus terug genomen naar la cuculmeca waar we vervolgens heerlijk spaghetti hebben gegeten na 4 dagen gallo pinto gegeten te hebben zo 's ochtens al 's avonds. Is het heerlijk om spaghetti te eten.

Nog even iedereen bedankt die zo enthousiast reageren op onze verhalen en foto's!

Liefs Chloe

Francine

Wat een ontzettend leuk verhaal, veel humor ook! X

Herman Kapetijn (vader van Chloe)

Lieve Chloe, wat een ontzettend leuk, opgewekt en gezellig stukje. Jullie hebben zo te lezen de tijd van jullie leven heeel veeeel lol, het plezier spettert van het papier, we blijven in de Sinterklaas stemming!

Joop van den Breul (opa van Donny)

Wat een geweldige belevenissen maken jullie mee, fantastisch, als oud docent kwamen wij nooit verder dan Luik of Frankfurt met onze studenten.
Doe Donny Turner de groeten van mij, hij maf docenten niet van hun werk afhouden.

Adri (papa Floor)

Ziet er allemaal heel vervelend uit hoor, wat jullie beleven. En dat weer! Nee, geef mij maar NL. Alhoewel ik de bus er toch vrolijker uit vindt zien dan bij ons. En lekker veel beenruimte.

Op naar de volgende geweldige dag zou ik zeggen.
Groetjes, Papa

Natasja leffers (moeder sylvana)

Hè lieve chloe,
Wat een leuk stukje heb je geschreven. Dat kan natuurlijk ook niet anders als je zo iets moois en bijzonders mee maakt. Maak er nog twee mooie en gezellige weken van. Liefs en een dikke kus Natasja

anita( mama van Paul Turner)

Wat een bijzondere dag weer, geweldig die bus!
En het weer is ook iets om jaloers op te worden,
En lieverd hou ze maar lekker bezig daar,
dikke kus mamaxxx

Roos vriendin van Chloé en Sylvana

Het klinkt allemaal super leuk!
Nog fijne 2 weken toegewenst.
Ik mis jullie !

Liefs Roos

Vera (moeder Luke)

Wat een

Vera (moeder Luke)

(sorry) hier nogmaals mijn poging...

Wat een leuke trip is dit nu al! Na 4 dagen zijn jullie volgens mij al helemaal ingeburgerd. Top om te zien dat jullie ook gemakkelijk aansluiting maken met de plaatselijke bevolking. Ik weet niet wanneer jullie naar het kindertehuis gaan, maar laat Luke niet vergeten de cadeautjes uit te delen.
Ik wens jullie allemaal nog hele fijne avonturen en belevenissen toe!

Ramon en Natasja (ouders Sylvana)

Er kunnen weer foto's gemaakt worden hoor, we hebben er 100 gekocht. Dus lekker blijven maken, daar genieten wij thuis ook van mee.

Ingrid [buurvrouw van Charlotte]

Hoi Charlotte, wat een geweldige ervaring!! Geniet ervan en ik wens jullie allemaal een hele leuke tijd! Maar dat lukt wel, aan de foto's te zien...

Astrid ( moeder Chloé )

Lieve Chloé, wat heb je dat mooi opgeschreven , vol humor en heel duidelijk. Jullie hebben veel lol , heerlijk !
Afgelopen zaterdag en vandaag (maandag ) je zus Lisa verhuisd, is allemaal goed gegaan .
Hou van je dikke kus mamma

Percy van Poelgeest

Lieve allemaal,
Leuk dat iedereen zo met ons mee leeft, door de trage wifi worden wij helaas beperkt in het plaatsen van foto's en video's, maar wij hebben nog ruimte voor zo'n 500 foto's door al jullie steun, dus fotoruimte bij kopen is niet meer nodig.
Allemaal heel erg bedankt!

Opa en Oma Romijn van Chloé.

Hallo lieve Chloé,
Dit mag wel even persoonlijk want wat heb je dat vol plezier geschreven, we genieten er allemaal van.
Ik zie op de kaart ook Guatamala staan weet je nog dat ik mij had vergist.
Vandaag Lisa verhuisd in dikke mist.
genieten jullie maar van al het moois en de belevenissen
met elkaar, hou de zonzijde zoals altijd.
Dikke kus en veel liefs van ons OPA en OMA ROMIJN.

Opa en Oma Romijn van Chloé.

Wat een prachtige foto's daar boven op die berg.
Groetjes voor allemaal.