Zoetermeernaarjinotega2012.reismee.nl

Tweede dag Panama

De tweede dag in Panama. Iedereen was al om 05.30 uur op ! Met een uitzondering van meneer van Poelgeest en mevrouw Mons. Die nog lekker in hun bed lagen tot 06.30 uur toen wij begonnen met een ochtend wandeling dichtbij het hostel waar we logeerden. Om 07.30 uur hadden we nog een lekker ontbijtje. Daarna gingen we met de bus naar het Panama kanaal. Waar we rond 9.00 uur zijn aangekomen. Daar zagen we hoe de boten van de Pasifische Oceaan naar de Atlantische Oceaan door gesluist werden. Daarna hebben we nog een film van 20 minuten gezien met daarin de opbouwing van hoe het idee van het Panama Kanaal is ontstaan. En we hebben daarna een museum gezien over het Panama kanaal. Na het Panama kanaal hebben we de bus gepakt om 11.00 uur. En zijn we naar het vliegveld gebracht. Bij het vliegveld aan gekomen om 12.00 uur zijn we gelijk wat gaan middag eten. Daarna hebben we schiphol bezichtigd. Om 15.15 uur vertrok ons vliegtuig van Panama naar Nicargua. Die reis duurde ongeveer 3 uur. In die reis hebben we nog een tussenstop gemaakt in San Jose daar hebben we nog 20 minuten in het vliegtuig gezeten. Eenmaal in Nicargua aangekomen liep alles vlekkenloos. We konden in één keer door de douane heen ! We zijn gelijk de bus in gestapt. Om 18.30 uur en zijn aangekomen in Jinotega bij la Cuculmeca rond 21.30 uur. In die tussen tijd hebben we nog een tussenstop gemaakt bij een supermarkt om iets te eten en drinken te halen. Net nog even alle spullen uitgepakt. Nu nog even gezellig een beetje bij praten en een spelletje doen. Daarna richting bed want, morgen weer vroeg op ! Charlotte Montenegro

Laila

Hoi Floor.. Fijn dat ook deze reis weer goed verlopen is.. Ben benieuwd hoe jullie het daar vinden..in la Cuculmeca hoop dat jullie een beetje lekker slapen..en wennen aan de nieuwe tijd...kussss mama..denk aan je..

Simone

Jullie hebben in korte tijd al veel gezien. Gaaf hoor! Geniet er ook vandaag weer van.

Anita

Hè Don, je bent er 2 dagen en al zoveel gezien, geweldig toch! Ben heel benieuwd hoe jullie het in Jinotega gaat vinden,
Geniet ervan lieverd, dikke kus, hou van je xxx

Pieter (vader Charlotte)

Hi CHarlotte, mooi verslag van jullie dag in Panama, toppie!!
Allemaal heel veel plezier met jullie avontuur, geniet ervan!

Joop van den Breul (opa Donny)

Donny ik ben nu al nieuwsgierig naar de film die je hebt gemaakt. Ongelooflijk de reis van je leven.

Henk van Oudenallen

Wat een mooie foto"s. Ik ben nu al jaloers. Donderdagavond hebben we, samen met de vrienden van Jinotega, een benefietdiner voor Jinotega gehouden. We hebben veel geld kunnen ophalen. Geniet van de reis.

M. Luiten

Lieve leerlingen en collega's,
Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en al zoveel hebben gezien. Ik wens jullie nog heel veel plezier met alles wat jullie nog gaan doen.

En Donny: Sinterklaas is zojuist goed aangekomen. Het was nog even spannend, want het paard was weg. Gelukkig is alles nog net op tijd goed gekomen.....

Groeten,
LUI

Lorenzo borsboom (Klasgenoot Donny)

Haha, leuke foto's ik hoop dat jullie het naar je zin hebben daarzo. Ennuuh.. Tot 1 December!! Ik houd jullie in de gaten (de foto's)

Daphne

hooi sylvana
leuke foto's ik hoop dat je het daar heel leuk hebt :D
Xxx Daphne

Annamaria (tante van Charlotte)

Mooi verslag Charlotte. Leuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan en gezien!

groetjes, ook van Tito en Florian

Tito

Hola Charlotte, Que tal? he leido tu comentario de tus primeros dias en america latina. Es bonito, no? Saludos

Astrid (moeder Chloé)

Charlotte, wat heb jij het verslag mooi en duidelijk beschreven , mijn complimenten

christel (oma van Aylin)

hallo Aylin en alle anderen geweldig wat jullie allemaal meemaken daar.leuke foto s. Veel plezier geniet en groetjes uit koud nederland

Natasja moeder sylvana

Hè sylvana, hoe is het daar? Wat hebben jullie al een hoop gezien en gedaan. Wat een leuk stukje heeft Charlotte geschreven, ik hoop dat er nog een hoop van deze stukjes zullen volgen. Nou meisje geniet nog lekker met zijn allen en papa en mama blijven je volgen. Liefs en een dikke kus xx

Aylin

Dankjewel oma chris ! We hebben het heel erg naar ons zin! Drie liter fris is 35 cordoba's. In nl is zon vles 4 euro. Hier zijn ze dus 1 euro. Lekker goedkoop dus ik vind het helemaal goed. Veel souvernirs XD. Xxxx uit warm nicaragua XD

Tally (tante van Aylin)

Lieve meid, heel veel plezier daar... Heb genoten van de verhalen en de foto's!

tim

hey donny ik hoop dat je de reis van je leven maakt,
groetjes tim je vriend