Zoetermeernaarjinotega2012.reismee.nl

Luuk Ridderhof in de bush-bush

woensdag 21 november

Ik zit bij een gezien met een moeder-tante-oom-neefje-neef-broer en een nicht.

De eerste dag dat ik er was werd ik er heen gebracht met de motor van de oom van Lenin (de jongen waar ik bij slaap), toen we bij het huisje waren zag ik dat hij een grote koffie plantage had en het huisje best klein was. Ik had wel een bed en kamer voor mezelf en de andere ook. In huis hadden we een tv en ik keek veel voetbal en NBA basketbal en ik heb Ajax gekeken die met 4-1 verloren hadden.

Ik kreeg veel gallo pinto te eten en veel koffie met melk en heel veel lekkere ei.

Mijn neefje Ainer praat heel veel met mij, maar ik verstond er niks van en zei maar gewoon si en hoopte dat het goed was. Ik zag mijn moeder niet echt veel maar mijn oom en tante wel omdat ik bij hun in het huisje zat. en ik mocht gelijk de eerste dag helpen op de plantage.

Dag 2

donderdag 22 november

Ik kreeg in de ochtend een lekker ontbijt van patatas fritas en ei en toast, toen vroeg ik of ik met de motor naar school mocht om mijn vrienden te zien en te basketballen maar toen ging Alvaro (onze tolk) het vertalen en zei dat ik met hem weer terug mocht naar Jinotega om een band te verwisselen en ik zei ja en dat was heel stoer zo op de motor zonder helm.

In de middag had ik met scholieren gebasketbald en gewonnen (yeah!!) en s’avonds had ik lekker gallo pinto gegeten en toen ging ik lekker slapen omdat ik doodop was.

Dag 3

vrijdag 23 november

Ik werd vroeg wakker omdat het heel hard regende en ik moest om 8:00 op school zijn omdat we een excursie hadden met de mensen van onze school en Bas zijn familie.

Toen we bij het meer van Apanas waren gingen we met de boot naar een soort eiland waar hele grote spinnen en mieren waren. Daar besloot ik om in een hele grote boom te klimmen en toen viel ik eruit zo in een mierennest, dus nu zit ik onder de mieren beten (lekker). s’Avonds ging ik (NBA)Celtics vs Thunder kijken op het kleine tv’tje en gaf toen alle cadeautjes aan de familie en de 50 dollar en ze waren heel blij en vonden het jammer dat ik weg ging.

Luuk Ridderhof

Reacties

Reacties

Herman Kappetijn (vader van Chloe)

Tja Chloe Lavadero of bano het lijkt ook allemaal opelkaar. Spannende avonturen, geweldig om het allemaal te lezen! Kus Pappa!

dick en joke

Luke heel leuk je verhaal ,we hebben ze gemist.maar wat lees ik weer Luke in een mierennest het zal Luke niet zijn nou knul veel plezier nog voor allemaal

c boezaart oma luke

nou nou luke wat een bof kont ben je eigenlijk eigen kamer en tv en nou ja die mieren ach die dachten aan een lekker holland hapje veel plezier nog xxx

Joop (opa Donny)

Mooi verhaal, dat je daar zelf naar Ajax kon kijken.

Carla oma Sylvana

Volgens mij was jij wel een bofferd, zelfs t.v.

Vera en Carlo vanuit Hurgada

Hallo LUKE,

Wat leuk om te lezen dat alles goed met je gaat, jeuken de mieren beten nog? De foto's zijn echt fantasties en wij kijken uit uit naar de rest van jullie belevenissen in de komende dagen. geniet er nog maar even van het is zo weer zaterdag en dan staan wij weer op Schiphol.
Wij gaan morgen weer terug naar Holland en hebben ook veel moois (rog van +/- 1 meter) gezien, maar nog niet zo,n mooie zonsondergang als bij jullie! Veel liefs en groetjes vanuit Egypte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!